Bardzo istotnym komponentem funkcjonowania każdej działalności gospodarczej czy jakiejkolwiek innej instytucji jest obecnie reklama. Jest to element konieczny dla pozyskiwania nowych klientów czy rynkowego rozwoju, a pozyskiwanie nowych klientów jest niezbędne, aby firma mogła przetrwać na rynku, szczególnie w warunkach niezwykle silnej konkurencji, z jaką mamy do czynienia współcześnie na rynku. A jednym z najskuteczniejszych działań w marketingu wielu firm jest dystrybucja różnych gadżetów reklamowych. Jak mogą one być przydatne w marketingu? Podajmy konkretny przykład.
A tą dobrą egzemplifikacją mogą być czapki z nadrukiem sklepów z zabawkami. Wybrano tę branżę, bo przeżywa ona okres silnego wzrostu konkurencji, natomiast gadżet wybrano, bo cechuje go atrakcyjny wygląd połączony z praktycznym zastosowaniem. Takie gadżety są zaś najlepsze.
Czapki z nadrukiem reklamującym sklepy z zabawkami są przez przedstawicieli owego sklepu lub firmy wynajętej (agencji reklamowej) dystrybuowane poprzez rozdawnictwo przechodniom na ulicach. Metoda ta, powszechnie znana i stosowana w marketingu wielu firm, jest ubogacona poprzez walory gadżetu, który idealnie nadaje się na prezent. Aby zwiększyć skuteczność tej metody i dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, rozdaje się owe czapki w miejscach, gdzie najczęściej przebywa duża liczba ludzi. Miejsca te, jak nietrudno się domyślić, to np. centra miast, okolice ich zabytków i siedzib władz miasta, a także parki, centra handlowe, itd. Wybór jest tutaj dość duży.
czapki z nadrukiem promującym sklepy z zabawkami eksponują nazwę i logo owego sklepu. Oczywiście jest to osiągane poprzez nadruk, o którym mowa. Czapka jest elementem odzieży widocznym z daleka, a więc i nadruk musi się tu dopasować – widoczność jest jednym z głównych warunków powszechnej promocji. Poza widocznością z daleka liczy się atrakcyjność nadruku – odpowiedni dobór treści i motywów graficznych.
Kondrad mówi :
Koszulki z własnym nadrukiem