Współczesny marketing wymaga od reklamodawców innowacyjnego podejścia do kwestii reklamy. Jest to spowodowane przez rosnącą konkurencję w każdej branży, pojawiające się coraz to nowe możliwości poligrafii i technologii, a także coraz bardziej wymagających klientów. Szczególnie ostatni czynnik jest tutaj decydujący. Do innowacyjnych, oryginalnych działań o charakterze marketingowym zaliczyć można produkcję gadżetów reklamowych. Część z nich nadaje się do dystrybucji – przede wszystkim rozdawania, inne natomiast przeznaczone są jedynie do prezentacji konkretnych treści reklamowych.
Do drugiej grupy gadżetów zaliczyć należy parasole reklamowe, szczególnie te duże. Charakteryzują się one dużą powierzchnią, która idealnie nadaje się do umieszczenia na nich nadruków o reklamowej treści. Powierzchnia ta sprawia, że są one widoczne z daleka. Z tego waloru można skorzystać na dwa podstawowe sposoby. Po pierwsze można prezentować reklamę w miejscach uczęszczanych przez dużą liczbę ludzi, jak centra miast, centra handlowe, parki, itp. Prezentacja owa ma miejsce w wyniku rozłożenia parasolu, który, jak wspomniano, jest widoczny z daleka. Po drugie natomiast parasole reklamowe mogą stanowić element dekoracji na imprezach plenerowych różnego rodzaju. W tym przypadku ich powierzchnia musi być wyjątkowo duża.
Skutek tego rodzaju taktyki jest podobny jak w powyższym przypadku, z tą jednak różnicą, że na imprezie plenerowej promuje hasła najczęściej jedynie wśród uczestników imprezy, nie zaś wśród przechodniów. Różnica ta ma zarówno plusy, jak i minusy. Plusem jest z pewnością fakt trafienia do docelowej grupy odbiorców bezpośrednio – osoby uczestniczące w danej imprezie plenerowej to z reguły najbardziej prawdopodobni odbiorcy usług danej firmy, a więc prawdopodobni klienci. Wśród minusów wymienić należy znacznie mniejszy zasięg oddziaływania tego rodzaju reklamy.
Jak widać, duże parasole reklamowe mogą być zastosowane na kilka sposobów, zaś podstawą sukcesu jest umiejętne wykorzystanie ich największej zalety – dużej powierzchni. Jak pokazuje praktyka, w przypadku prawidłowego wykorzystania tego waloru, reklama taka jest bardzo skuteczna.