Wpływ na ostateczną jakość gadżetu z nadrukiem takiego, jak chociażby kubek, wpływ ma między innymi temperatura oraz czas jego wykonywania. Naczynia zdobić można z zastosowaniem różnego rodzaju technik. Jedną z nich jest sublimacja. Proces sublimacji tuszu przebiega w temperaturze wahającej się od 160 do 180 stopni Celsjusza. Warto tu zdawać sobie sprawę z dwóch kluczowych zasad. Zgodnie z pierwszą z nich, im wyższa jest temperatura, tym szybciej zachodzi proces przechodzenia tuszu sublimacyjnego w stan lotny. Druga z nich mówi, że im dłuższy jest czas sublimacji, tym większa ilość tuszu wnika w warstwę polimeru.Wspominaną powyżej technikę sublimacji najczęściej stosuje się w przypadku produktów, jakimi są kubki reklamowe. Aby jakość pokrywającego ich nadruku była możliwie jak najwyższa, grafikę należy wykonać w temperaturze na poziomie 180 stopni Celsjusza w czasie nie przekraczającym 180 sekund (dotyczy to pełnokolorowego projektu, który pokrywać będzie 100% pola nadruku). W tego typu warunkach znajdujące się na kubku koloru powinny być w około 95 procent porównywalne do barw znajdujących się na oryginalnym zdjęciu. Powierzchnia naczynia musi być z kolei błyszcząca.
Gdy kubki reklamowe zdobione są w zbyt niskiej temperaturze i w za krótkim czasie, do czynienia możemy mieć z bladym, tak zwanym niedogrzanym nadrukiem. Oznacza to, że tusz sublimacyjny zbyt wolno przechodził w stan lotny i za mała jego ilość była w stanie dotrzeć do warstwy polimeru. Gdy z kolei temperatura jest za wysoka, do czyniena mamy z przegrzaniem nadruku. Kolory są wtedy ciemne, barwa czarna wpada w brąz, a co więcej – dochodzi do uszkodzenia warstwy polimeru, który staje się matowy.
Tworząc Kubki reklamowe pod uwagę wziąć należy inne czynniki takie, jak chociażby ilość koloru, wielkość nadruku, materiał z którego wykonane jest naczynie oraz jego pojemność i waga. Im dany przedmiot jest większy i cięższy, tym większą ma bezwładność cieplną, a co za tym idzie – dostarczyć należy mu większej ilości energii.