W okresie wakacyjnym większość osób spędza część wolnego czasu na plażach. Jest to spowodowane wysoką temperaturą oraz chęcią zrelaksowania się i odpoczynku po ciężkiej pracy. Zastosowanie mają wówczas parasole plażowe, których funkcja polega na ochronie ludzi przed słońcem, ewentualnie wiatrem (rzadziej deszczem). Aktywni są w tym okresie także reklamodawcy i firmy zajmujące się marketingiem, które wykorzystują parasole plażowe do reklamowania konkretnych marek, produktów oraz usług. Jak wygląda taka reklama?
Parasole stają się w takiej sytuacji typowym gadżetem reklamowym, noszącym nadruki. Owe nadruki są właśnie reklamą. Parasole z nadrukiem mogą reklamować wiele rozmaitych firm, najczęściej związanych z aktywnością, produktem lub usługą kojarzoną głównie z okresem wakacyjnym. Od tej reguły mogą oczywiście występować wyjątki. Osoby przebywające na plaży, korzystające z parasoli, zapoznają się z umieszczonym na nich nadrukiem, a więc stają się potencjalnymi klientami promowanej w ten sposób firmy.
Jakie treści zawierają takie parasole z nadrukiem? Przede wszystkim nazwę marki, często zawartą w logo. Poza logiem treścią nadruku może być hasło lub slogan reklamowy, nawiązujący bądź bezpośrednio do firmy i jej usług, bądź też w ogólny sposób omawiający branżę, w której firma ta operuje. Jeden i drugi sposób jest skuteczny w odniesieniu do innych sytuacji, przede wszystkim zaś do innych branż.
Poza logiem i hasłami reklamowymi parasole z nadrukiem na plażach mogą posiadać elementy graficzne, w tym przede wszystkim rysunki i fotografie związane z okresem wakacyjnym i podejmowaną wówczas aktywnością. Zdarza się także, że treść nadruku nie reklamuje żadnej konkretnej marki, a jedynie wypoczynek, podróże, itp.
Ujmując rzecz ogólnie, należy stwierdzić, że reklama na parasolach plażowych jest skuteczna, ponieważ jest kojarzona bardzo pozytywnie przez zapoznających się z reklamą plażowiczów. Pozytywne emocje są zaś w marketingu bezcenne. Stąd nie można się dziwić rosnącej popularności reklam na parasolach plażowych.