Banki należą bezsprzecznie do największych firm działających we współczesnym biznesie. Są to firmy działające najczęściej w obszarze międzynarodowym, tzn. w więcej niż jednym kraju. Można spotkać banki funkcjonujące i posiadające swoje placówki na wszystkich kontynentach. Dlatego też nie można się dziwić, że ogromne siły i środki przeznaczają banki na reklamę. Reklama i promocja są niezbędne, aby w dzisiejszych czasach funkcjonować prawidłowo i aby wciąż pozyskiwać nowych klientów. Gros działań reklamowych odbywa się współcześnie w internecie, szczególnie jeśli chodzi o banki międzynarodowe. M. in. dbać należy o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania własnej strony internetowej. W jaki sposób? Jest na to wiele rozwiązań, zawsze jednak najlepsze są te, które pozwalają na osiągniecie szybkich rezultatów. W przypadku banków bardzo ważne jest, aby ich strony internetowe były odpowiednio pozycjonowane.
Pozycjonowanie stron to szereg działań mających na celu wypromowanie danej strony internetowej i sprawienie, aby była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że jeśli dany, potencjalny klientów banku chce skorzystać z jego usług, po prostu wpisuje w wyszukiwarce internetowej odpowiednie hasło, a następnie otrzymuje szereg wyników.
Jeśli pozycjonowanie stron jest prowadzone odpowiednio skutecznie, dana strona będzie wysoko w tych wynikach. Co to daje? Dzięki temu klient szybko znajdzie stronę internetową danego banku i dzięki temu jest duża szansa, że stanie się też klientem tegoż banku.
Jak wspomniano, w przypadku banków Pozycjonowanie stron jest wyjątkowo istotne. Dlaczego? Ponieważ panuje wśród nich ogromna konkurencja. Bardzo często potencjalny klient nie jest zdecydowany, z usług którego banku skorzystać. W takiej sytuacji wpisuje w przeglądarce internetowej hasło „bank”. I wówczas wszystko zależy od tego, który bank ma stronę internetową najlepiej wypromowaną poprzez pozycjonowanie. Ta strona będzie najwyżej. Praktyka pokazuje, że przeciętny klient skorzysta z usług banku, którego strona była w jednym z pięciu pierwszych miejsc. Te, które są niżej, rzadko zdobywają klientów tą drogą. A zatem banki muszą wciąż dbać o pozycjonowanie swoich stron.