Współcześnie coraz więcej ludzi posiada różnorodny sprzęt AGD. A to oznacza, że producenci tych urządzeń przeżywają okres wzmożonej konkurencji – są zmuszeni „walczyć” o klienta. Owe starania charakteryzują się różnorodnością metod i form reklamy. Bardzo wielu producentów sprzętu AGD korzysta z zasobów reklamy za pośrednictwem internetu. Reklama ta cechuje się obszernością, tzn. daje bardzo wiele możliwości odnośnie sposobów docierania do klientów. Oczywiście producenci sprzętu AGD mają nieco ułatwione zadanie, ponieważ każdy potrzebuje sprzętu AGD, nie ma więc potrzeby nakłaniania do posiadania takiego sprzętu, trzeba tylko przekonać go, że dany model jest lepszy od modelu konkurencji. W jaki sposób reklama prowadzona w przestrzeni internetowej może być w tym pomocna?
Po pierwsze, reklama w Internecie obejmuje mailing reklamowy. Jest to metoda polegająca na wysyłaniu maili reklamowych do klientów i potencjalnych klientów. Treść takich maili może być różna, zawsze jednak powinna zawierać konkretne oferty i treści wskazujące na opłacalność kupna danego modelu lub grupy modeli. Jeśli takie właśnie maile są wysyłane, metoda ta powinna być skuteczna.
Ponadto też reklama w Internecie obejmuje reklamę na portalach społecznościowych. Kilka z tych portali, jak choćby Facebook, są tak popularne, że można nazwać tę metodę wyjątkowo skuteczną. O ile oczywiście dany producent potrafi się odpowiednio zaprezentować użytkownikom danego portalu. Producenci sprzętu AGD, tak jak wiele innych przedsiębiorstw, posiadają konta na tych portalach i na tych kontach ludzie mogą dowiadywać się różnych rzeczy na temat firmy.
Reklama w Internecie to również reklama na własnej stronie internetowej, albo też na stronie o podobnej tematyce. Większe firmy, do których producenci sprzętu AGD bezsprzecznie się zaliczają, często produkują takie właśnie reklamy. Są one przypisane do stron poczytnych, które regularnie odwiedza dużo internautów. Warto także dbać o popularność i poczytność swojej własnej strony internetowej, aby była ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Jest to opłacalne z wielu powodów.